A játék célja
Legyen az első, aki mindegyik menetben az összes laptól megszabadul, és aki az ellenfelek által megtartott kártyáknak megfelelően pontokat kap. A fordulók pontszáma összegyűlik és az első, 500 pontot elérő játékos nyer.
Felállás
1. Mindegyik játékos húz egy-egy kártyát; a legnagyobb pontszámot húzó játékos oszt (a szimbólumokkal rendelkező lapok értéke nulla).
2. Az osztó kever és mindegyik játékosnak 7-7 kártyát oszt.
3. A pakli maradékát le kell fektetni lapjával lefelé a HÚZÓ pakliba.
4. A HÚZÓ pakli felső lapját fel kell fordítani az ELDOBÓ pakli megkezdéséhez. Megjegyzés: ha bármelyik akciókártyát (szimbólumok) felfordítják az ELDOBÓ pakli megkezdéséhez, lásd: AKCIÓKÁRTYÁK FUNKCIÓI című részt a speciális utasításokért.
Játsszunk!
Az osztótól balra ülő játékos kezd.
Amikor sorra kerül, a kiosztott lapok közül az ELDOBÓ pakli tetején lévő kártya számával, színével vagy szimbólumával megegyezőt kell dobnia (a szimbólumok akciókártyákat jelképeznek; lásd: AKCIÓKÁRTYÁK FUNKCIÓI című rész).
Például: az ELDOBÓ paklin lévő piros hetesre vagy piros lapot, VAGY bármilyen színű 7-est kell dobni. Más megoldásként a játékos színválasztó kártyát is dobhat (lásd: AKCIÓKÁRTYÁK FUNKCIÓI című rész).
Ha nincs ELDOBÓ paklival egyező kártyája, húznia kell egyet a HÚZÓ pakliból. Ha jót húz, azonnal el is dobhatja. Ha nem jó, a következő játékos kerül sorra.
Mindig dönthetünk úgy, hogy NEM dobjuk el a kezünkben lévő megfelelő lapot, hanem inkább húzunk a HÚZÓ pakliból. Ha jót húz, azonnal el is dobhatja, azonban húzás után nem dobhat újabb kártyát a kiosztott kártyái közül.
Az akciókártyák funkciói
Húzz-kettőt kártya
Ha ilyet dob, a következő játékosnak húznia kell két lapot és kimarad a menetből. Csak ugyanolyan színű vagy egy másik húzz-kettőt kártyára lehet eldobni. Ugyanez történik, ha egy ilyen kártyát fordítunk fel kezdőlapnak.
Visszafordító kártya
Ha ilyet dob, a játék iránya megfordul (ha éppen jobbról balra játszanak, a játék balról jobbra fordul, és fordítva). Csak ugyanolyan színű vagy egy másik visszafordító kártyára lehet eldobni. Ha ilyen kártyát fordítunk fel kezdőlapnak, az osztó kezd, és jobb oldali szomszédja következik, nem pedig a bal oldali.
Kimaradsz kártya
Ha ilyet dob, a következő játékos kimarad (a menetből). Csak ugyanolyan színű vagy egy másik kimaradsz kártyára lehet dobni. Ha kimaradsz kártyát fordítunk fel kezdőlapnak, az osztó bal oldali szomszédja „kimarad”, és az ő bal oldali szomszédja kezd.
Színválasztó kártya
Ha ilyet dob, kiválaszthatja a következő színt a játékban (bármelyik színt, beleértve azt is, amelyiket a színválasztó kártya dobása előtt dobtak). A színválasztó kártyát akkor is dobhatja a saját menetében, ha másik dobható kártyát tart. Ha színválasztó kártyát fordítunk fel kezdőlapnak, az osztó bal oldali szomszédja választ színt.
Színválasztó húzz-négyet kártya
Ha ilyet dob, Ön választhat színt PLUSZ a következő játékosnak 4 lapot kell húznia a HÚZÓ pakliból és kimarad a menetből. Van azonban egy bökkenő! Csak akkor dobhatja el ezt a kártyát, ha NEM tart másik kártyát, amelynek a SZÍNE egyezik az ELDOBÓ paklin lévő lapokkal (a kártyát el lehet dobni, ha rendelkezik egyező számú kártyával vagy akciókártyával). Ha ilyen kártyát fordítunk fel kezdőlapnak, vissza kell tenni a pakliba és másikat húzni. Megjegyzés: ha úgy véli, hogy jogtalanul dobtak színválasztó húzz-négyet kártyát (azaz a játékos egyező kártyát tart), kihívhatja azt a játékost. A kihívott játékosnak meg kell mutatnia Önnek (a kihívónak) a lapjait. Ha így van, a kihívott játékosnak Ön helyett kell húznia húzz-négyet kártyát. Ha azonban a kihívott játékos ártatlan, Önnek kell húzni 4 PLUSZ 2 kártyát (összesen 6-ot)!
Kimenetel
Ha utolsó előtti kártyáját készül eldobni, az „UNO” (jelentése: „egy”) szót kell kiáltania jelezve, hogy csak egy lapja maradt. Ha nem kiáltja az „UNO” szót, és ezt felfedezik, mielőtt a következő játékos sorra kerülne, kettő lapot kell húznia.
Ha valakinek elfogynak a lapjai, vége a körnek. Mindenki kap valahány pontot (lásd: PONTOZÁS), új menet kezdődik.
Ha a menet utolsó lapja húzz-kettőt vagy színválasztós húzz-négyet kártya volt, a következő játékosnak húznia kell azt a kettőt, illetve négyet. E kártyákat megszámolják a pontos összesítésénél.
Ha egyik játékosnak sem fogy el az összes lapja, amire elfogy a HÚZÓ pakli, az ELDOBÓ paklit meg kell keverni, és a játék folytatódik.
Pontozás
Az első játékos, akinek elfogynak a lapjai egy menetben, pontokat kap mindazon kártyáknak megfelelően, amik az ellenfelek kezében maradtak, a következőképpen:
Az összes számos lap (0-9): névértéke
Húzz kettőt: 20 pont
Fordító: 20 pont
Kimaradsz: 20 pont
Színválasztó: 50 pont
Színválasztó húzz-négyet: 50 pont
Miután összesítik a menet pontszámait, ha egyik játékos sem ért el 500 pontot, keverjék meg a kártyákat és kezdjenek új menetet.
Ki nyeri a játékot?
Az a NYERTES, aki először éri el az 500 pontot.
Alternatív pontozás
A pontozásnak egy másik módja az, ha folyamatosan vezetik az egyes játékosok menet után maradó pontszámát. Ha valakinek összegyűlik 500 pontja, akkor az lesz a győztes aki a legkevesebb pontot gyűjtötte össze.
Vásárolj gyorsan és kényelmesen a Játsszunk még! új-és használt játékokat forgalmazó webshop-ból.
Termékkínálatunk folyamatosan frissül, így érdemes gyakran ellátogatni hozzánk,
nehogy lemaradj a szuper játékokról, akciókról!
Rendelésed átveheted személyesen, illetve futárszolgálattal akár másnap a lakcímeden is, de amennyiben számodra kényelmesebb, csomagod MPL vagy Foxpost terminálba is kérheted.
www.jatsszunkmeg.hu